Invited Speakers & Keynote Speakers

Davetli Konuşmacılar

Prof. Dr. Şadi Evren Şeker
İstanbul Üniversitesi, Bilgisayar ve Bilişim Teknolojileri Fakültesi dekanı

Yapay Zeka ve Açıklanabilirlik: Yapay zeka modellerinin kararlarını anlamlandırmak, güvenilirliklerini artırmak için kritik bir gerekliliktir. Açıklanabilir yapay zeka (XAI), özellikle eğitim, finans, sağlık ve hukuk gibi sektörlerde, denetlenebilir ve etik AI sistemleri oluşturmanın temelidir.

Prof. Dr. Şadi Evren Şeker
İstanbul Üniversitesi, Bilgisayar ve Bilişim Teknolojileri Fakültesi dekanı

Prof. Dr. M. Tamer Özsu
University of Waterloo

BVM'lerin VT'a Etkileri: Büyük Dil Modellerinin (BVM'ler) veri yönetimiyle etkileşimleri incelenecektir. Bazıları BVM'lerin veri yönetim sistemlerini ciddi şekilde bozmasını beklerken, diğerleri onları veri yönetimi görevlerinde daha yardımcı bir rolde görmektedir. Bu konuşmada, BVM'ler ve veri yönetiminin sorunları tartışılacaktır.

Prof. Dr. M. Tamer Özsu
University of Waterloo

Prof. Dr. Zehra Çataltepe
TAZI.AI Genel Müdürü

Yapay Zeka ve Makine Öğreniminin Kuram ve Uygulaması: Sunumda, bir AI/ML proje yaşam döngüsünün akademide ve endüstride nasıl göründüğü, hedefler, sonuçlar, beceri seviyeleri ve uygulama süreçlerinde ve başarı kararında yer alan taraflar arasındaki farkları tartışacak.

Prof. Dr. Zehra Çataltepe
TAZI.AI Genel Müdürü

......

......

......

Çalıştay (Konu: Büyük Dil Modellerinin Eğitilmesi)


Prof. Dr. Fatih Amasyalı
Yıldız Teknik Üniv. Bilgisayar Müh. Böl.

......

Prof. Dr. Fatih Amasyalı
Yıldız Teknik Üniv. Bilgisayar Müh. Böl.


Araş. Gör Kaan Yüce
Yıldız Teknik Üniv. Bilgisayar Müh. Böl.

......

Araş. Gör Kaan Yüce
Yıldız Teknik Üniv. Bilgisayar Müh. Böl.


Araş. Toprak Kesgin
Yıldız Teknik Üniv. Bilgisayar Müh. Böl.

......

Araş. Toprak Kesgin
Yıldız Teknik Üniv. Bilgisayar Müh. Böl.


Çalıştay (Konu: Yapay Zeka Etmenleri)

Dr. Merve Ayyüce Kızrak
T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi

......

Dr. Merve Ayyüce Kızrak
T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi


. . .
. . . .

......

. . .
. . . .


...
....

......

...
....